MEC 2018 – Jesus Christ and the Religious Other: Toward a Biblical Understanding of Islam مؤتمر الشرق الأوسط ٢٠١٨

In the 21st century, religious diversity is a fact of life. Be it the result of historical precedent or technological advancement, immigration or proselytization, religious diversity can be as disorienting for some as it is enriching for others. For the committed follower of Christ, how are we to make sense of and respond to the non-Christian religions we encounter? Importantly, how does our understanding of religion and religious phenomena impact our proactive Christian witness?

It is in light of such questions that we find ourselves returning to the text, to the witness of scripture and to the great women and men of faith upon whose shoulders we stand, for guidance. In this vein, IMES is pleased to announce Middle East Consultation 2018 – Jesus Christ and the Religious Other: Toward a Biblical Understanding of Islam. Through the course of MEC 2018 (18 – 22 June) we will work toward discerning a Biblically grounded theology of Islam and religion which constructively informs the Church in its thinking, attitude, and approach to ministry in the Middle East and North Africa (MENA).

Participants and contributors at MEC 2018 come from across the region and the world, providing a unique opportunity to reflect upon the critical challenges of Islam, religious diversity and Christian witness in light of scripture and the study of religion. MEC 2018 will feature high quality presentations from multiple perspectives, personal testimonies, interfaith forums, intimate breakout sessions, and opportunities for all participants to engage in robust discussion.

Middle East Consultation 2018 will be held 18-22 June at the Arab Baptist Theological Seminary, Beirut, Lebanon. Save the date! 

مؤتمر الشرق الأوسط ٢٠١٨ – يسوع المسيح وموقفه تجاه “الدين”: نحو مفهوم كتابي للإسلام

20170619-DSCF4389

في القرن الحادي والعشرين، بات التنوع الديني حقيقة واقعية على مستوى العالم أجمع. وسواء كان ذلك نتيجة الأحداث التاريخية أو التقدم التكنولوجي أو الهجرة أو التبشير بديانة أخرى، فالتنوع الديني يربك البعض ويُثري البعض الآخر. وبالنسبة لأتباع المسيح الملتزمين، كيف يمكننا أن نفهم الديانات غير المسيحية التي نصادفها وكيف نتعامل معها؟ والأهم من ذلك، كيف يؤثر فهمنا للدين والظواهر الدينية على شهادتنا المسيحية؟

في ضوء هذه الأسئلة ترانا نعود إلى النّص والشاهد الكتابي، وإلى النساء والرجال المؤمنين العظماء الذين نعتمد عليهم لنحصل على التوجيه اللازم. ففي هذا الإطار، يسرّ معهد دراسات الشرق الأوسط أن يعلن عن مؤتمر الشرق الأوسط ٢٠١٨ يسوع المسيح وموقفه تجاه “الدين”: نحو مفهوم كتابي للإسلام. من خلال مؤتمر الشرق الأوسط ٢٠١٨ (١٨-٢٢ يونيو/ حزيران) سنبدأ بوضع إطار لاهوتي مبني على أساس الكتاب المقدس لفهم الإسلام والدين وهذا من شأنه أن يحاكي الكنيسة في تفكيرها، وموقفها، ومقاربتها للخدمة في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا.

يأتي المشاركون والمساهمون في مؤتمر الشرق الأوسط ٢٠١٨ من جميع أنحاء المنطقة والعالم ليقدّموا فرصة تأمل فريدة من نوعها حول التحديات التي تنشأ من الإسلام والتنوع الديني والشهادة المسيحية في ضوء الكتاب المقدّس والدراسات الدينية. سيقدّم مؤتمر الشرق الأوسط ٢٠١٨ مشاركات قيّمة من مناظير متعددة وشهادات شخصية ومنتديات حوار ما بين الأديان وحصص الانخراط الشخصي وفرصًا متعددة لجميع الحاضرين ليشاركوا في المناقشات العميقة والهادفة.

سيُقام مؤتمر الشرق الأوسط ٢٠١٨ من ١٨ حتّى ٢٢ يونيو/ حزيران في كليّة اللاهوت المعمدانية العربية، بيروت، لبنان. دوّنوا ذلك في مفكرتكم!

6 thoughts on “MEC 2018 – Jesus Christ and the Religious Other: Toward a Biblical Understanding of Islam مؤتمر الشرق الأوسط ٢٠١٨

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s